Thursday, July 11, 2019

95. kita tal selalu dapat semua

95. Kita tak selalu dapat semua.

Selain dari drawbridge KT, ada dua project lain yang aku rasa kecewa tak dapat terlibat.
Yang pertama project airport KLIA. Project itu Ireka dapat setelah Highway Ipoh siap. Project tersebut adalah package earthworks yang banyak membuat ground treatment untuk foundation lapangan terbang. Ground treatment adalah kegemaran aku sejak zaman university lagi. Walaubagaimana pun ianya tertebus bila aku terlibat kemudian dengan project highway Kesas dan keretapi Kerteh bersama Percon.
Semasa dengan Ireka juga aku miss project jambatan MRR2 di Ampang yang menggunakan konsep 'sorobahu' dari Indonesia. Ianya satu2nya konsep yang dibuat di Malaya dan stop begitu saja walaupun is sesuai untuk construction jambatan di kawasan sebok di bandar. Tapi kemudiannya aku terlibat juga dengan jambatan interchange Sg Buloh /LDP dekat dengan MRR kepong yang famous itu.
Walaupun aku tak ke KLIA, aku dapat membuat kompleks cement dengan trackwork dan ke District cooling centre, KLCC. Merasa juga buat project dekat area KLCC.
Selain itu sempat juga terlibat dengan airport Tudm dan membuat shelter untuk pesawat Sukhoi.
Begitulah adat , kadang2 dapat, kadang2 miss.
Semuanya rezeki.
13.6.19
Andalas

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...