Thursday, July 11, 2019

84. Apartment Alwarpet, Chennai

84. Apartment Alwarpet, Chennai.
selepas beberapa hari di hotel, aku pindah ke Apartment Alwarpet yang di sediakan oleh pihak syarikat.
Apartment di sini berlainan dari Malaysia. Munkin sebab sudah lama atau memang begitu pembinaannya di sini. Apartment ini ada lima tingkat dengat lift yang sedikit traditional bila pintunya macam grill. Lift ini akan berhenti di bilik aku sahaja, tidak berkongsi dengan orang lain.Tiap-tiap rumah adalah terpisah antara satu sama lain serta tiada koridor atau tempat permainan atau ruang legar. aku rasa ini adalah kerana tanah yang terhad di Bandar Chennai ini.
Lagi menarik, aku tak pernah nampak jiran-jiran yang lain terutama anak-anak kecil dan perempuan.
Apartment ini ada dua bilik dengan bilik air masing-masing di dalamnya. ruang rehat dan ruang dapur serta sedikit anjung. Ada perabut dan TV satelit dan juga connection internet. Dapur juga lengkap kalau nak memasak. Syarikat juga menyediakan seorang maid untuk masak, kemas rumah dan cuci pakaian. Masakan beriyani gam ayam atau kambing dan idli adalah yang paling sedap dan menjadi kegemaran aku tiap2 minggu.
Setiap hari ahad aku akan keluar samada ke pantai mencari ikan atau beli buah-buahan atau lepak di restoren Pelita.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...