Thursday, July 11, 2019

89. construction di bulan puasa ( 2 )

89. Construction di bulan puasa ( 2 ).
Ada orang minta bahas juga Hal ni sebab dia Tak nampak logik.
Kalau Tanya ustaz, dia munkin kata ini Tak mustahil sebab rahmat bulan Ramadan.
Tapi pada aku selain dari pemerhatian Dan data, Ada faktor keupayaan manusia membuat sesuatu yang di luar jangkaan jika dia mahu.
Semuanya berpunca dari kemahuan dia hendak balik awal Dan bertarawik di bulan puasa ni. Orang-orang construction yang berpuasa pun dah ajaib. Inikan pula bersolat tarawikh di waktu malam.
Masa aku Mula kerja di Ireka dulu, seorang supervisor cina tegur, betulka lu puasa? Langsung Tak makan? Air pun Tak minum? Macamana lu boleh kerja macam ni? Last sekali dia salahkan tuhan Tak kesian sebab suruh puasa tapi air pun Tak bagi minum.
Bila Kita hendak balik awal, Kita akan push kaw-kaw subcontractor, workers, supplier untuk siapkan kerja. Kerja yang selalu drag sampai pukul 7pm, boleh siap dalam 5pm.
Bila dah Ada 'carrot' yang Kita nak, perkara tak mustahil pun boleh buat.
Kontraktor selalu buat miracle bila perlu terutama last minute nak siapkan project Dan Tak nak kena LAD. Dan miracle ni berlaku bukan dalam bulan puasa saja.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...