Monday, July 15, 2019

112. Port Dickson

112. Outstation.
        Port Dickson.
Project di Port Dickson adalah yang paling teruk dalam karier aku.
Sebagaimana cerita sebelum ini, aku membuat keputusan untuk keluar setelah GK siap. Tiada siapa yang boleh halang, Lagi2 next assignment adalah project interchange di Port Klang yang hanya Lima belas minute dari rumah aku. Tokey besar dah Tak boleh kautim lagi Dan dia hantar deputy dia yang aku masih Ada sentimental Dan soft spot untuk nego. Kami bergasak berjam-jam di sebuah kedai mamak di KJ dalam peristiwa yang aku panggil ' let's the bubbles Burst'. Akhirnya aku terpaksa setuju dengan syarat yang dia Ada first right defusal kalau aku nak blah dari company Baru. Gentleman aggrement pun termeterai.
Hari aku report duty, aku dah terkena dengan company Baru. Tokey baru aku tu kata sorrylah, project port klang tu dah Ada orang, kau pergi tolong project port Dickson. Senang saja dia buat keputusan.
Aku pun pergi walaupun bengang Gila sebab objective asal dah terpeleot. Di PD aku tinggal di rumah staff dekat office. Sakit teruk project tu bila aku buat analysis. Walaupun buat sendiri hands on tapi semua lost control. Kat site macam Tak Ada orang yang taking care, biar materials dump Sana sini, machine idling. Cost melambung-lambung. Aku Cuba reorganize team tapi Ada halangan bila Dua orang supervisor adalah culai tokey. Sepatutnya mereka yang lebih concerned pasal project, tapi sebaliknya.
Selepas itu Ada beberapa peristiwa lagi menyebabkan aku bertambah bengang hingga terjadi kes Dua orang tu pergi bercuti di Indonesia dengan tokey Dan lain kerabat tanpa isi borang atau memberitahu site team Dan aku.
Itu adalah paku terakhir yang aku Tak boleh terima Dan membuat keputusan untuk keluar terus.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...