Tuesday, July 9, 2019

15. survey camp

15. Survey camp
Survey camp adalah acara wajib untuk pelajar kejuruteraan awam. Tanpanya syarat untuk graduate tak cukup. Tetapi di sebabkan satu kisah, aku tak dapat ikut batch aku ke survey camp di Melaka. Ianya di bawah seliaan lecturer aku, En Ismail Abdul Rahman.
Aku kemudiannya terpaksa ikut junior setahun ke survey camp di Cameron Highlands. Rupanya Wan Rahim pun miss juga dulu. Kami berdua ikut dengan enginemania junior ke Cameron selama seminggu. Masa di sana kami tinggal di asrama milik kerajaan. Keadaan di Tanah Caneron ni sejuk sangat. Struggle jugaklah sebab tak pernah duduk di tempat sejuk. Geng junior masa ni tak ramai student. Macam tak sampai sepuluh orang. Peristiwa yang kelakar adalah salah seorang nama Rozihat tersangkut dengan seorang budak di kedai makan. Susah betul kami nak settle. Last sekali dengan campurtangan brader technician yang veteran baru dapat settle.
Rozihat ni selalu bertembung dengan aku bila zaman pekerjaan. Mula-mula kami jumpa di Chennai, Tamil Nadhu. Dia kerja dengan AZRB. Bila free kami selalu lepak di Restoren Pelita di sana sambil makan makanan citarasa Malaya. Kemudian terjumpa bila di kerja dengan MMC dan aku ada urusan dengan Zelan Berhad.
20.6.2019
Tasek permai

belasungkawa

Semalam dapat berita di FB pak khalid menghembuskan nafas terakhir. Dia kawan lama masa projek BP dulu. Semoga tenang di sana. ...