Thursday, July 11, 2019

108. Gebeng

108. Outstation
        Gebeng.
Setelah project Kerteh siap, aku Tak boleh tunggu lagi Dan sambung dengan syarikat sebab project dah Tak Ada. Lagipun dah Tak tertahan nak balik Klang. Satu lagi Masa itu aku dah lama jadi project enginiar. Perasaan nak bertukar post sudah timbul.
Aku akhirnya dapat peluang bila bos lama ajak joint project interchange di Sri Damansara sebagai project manager. Walaupun project tu dah zone Eot tapi bila dengar lokasi di Keeping, aku pun setuju. Setelah project itu siap, dilemma outstation datang balik. Syarikat dah Tak Ada project di lembah Klang.
Setelah gagal nego untuk joint project yang paling dekat di temerloh, aku tercampak ke Gebeng, kuantan. Sekali lagi terpaksa meredah jalan karak ke kuantan. Masih guna jalan lama sebab LPT masih dalam pembinaan. Cuma yang beza Kali ni, aku dah bawa Mitsubishi Storm. Tak Ada lah sakit pinggang lagi. Kemudiannya aku bernasib baik dapat cilok Dan scan sticker project LPT untuk lalu ikut highway Baru yang belum siap. Dapatlah save time sikit pergi Dan balik ke Klang.
Di Gebeng, kami duduk di rumah sewa Aspa cottege yang macam dusun tapi sunyi Dan kadangkala seram bila weekend Tak balik tinggai sorang2.
Aku Ada di Gebeng Sampai project siap Tapi next assignment Dan outstation sangat mengejutkan.
5.7.2019
Tasek permai, Ampang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...