Wednesday, July 10, 2019

80. saya tak setuju

80. Saya Tak setuju.
Kadang2 untuk mendapat atau mengelak sesuatu Kita terpaksa membuat sesuatu yang Tak pernah Kita buat walaupun kasar.
Kami pernah menghadapi masalah dengan sub contractor mekanikal yang membuat kompleks sistem minyak. Kerja mereka adalah design and built termasuk building Dan infra. SPM Dan MnE manager aku dah menyampah gila dengan sub ni. Dahla slow buat kerja, dulu dapat project through Tan Sri chairman kami. Orang sekampung dia rupanya. BigBoss pun penin dengan keadaan ni. SPM aku dah melobi untuk terminate terus sub ni Dan menanti BigBoss datang untuk finalizekan. Notice pun dah cukup bagi. Tapi sayangnya dia Tak Ada plan untuk replacement.
Satu hari BigBoss turun site Dan panggil kami tiga orang untuk meeting Dan buat keputusan.
Semasa meeting, Bos aku pun present kes subcontractor ni Dan cadangan untuk terminate. Setelah berbalah Dan nampak akan terminate jugak, aku terus tumbuk2 meja sambil kata, saya Tak setuju....saya Tak setuju!!! Beberapa Kali Dan bagitau, ok kalau nak terminate jugak saya Tak nak tanggung jawap lepas ni. BigBoss terus cakap, jom pi site dulu tengok macamana.
Kami pun terus ke site Dan selepas itu aku bagitau , dahla depa design, kalau terminate Sapa nak settled kan? Ada orang nak buat ka? Baik Kita take over infra Dan building Dan biarkan diaorang habiskan sistem paip ni.
Akhinya dia setuju.
Infra Dan building tu selesai Dan sistem paip siap jugak akhir sekali walaupun banyak masalah.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...