Thursday, July 11, 2019

111. Gong Kedak

111. Outstation.
        Gong Kedak.
Setelah balik dari India, aku mengadap dengan bos besar untuk confirmkan assignment Baru tapi dia terus cakap, sorry Lan aku tukar plan. Kau pergi tolong rescue GK. Kiv dulu plan sebelum ni.
Aku pun Tak cakap banyak Dan terus kata, Saya cuti dulu. Next week Saya pergi. Saya nak Stom dulu. Project tu sebenarnya lagi tiga bulan nak habis contract Tapi balance of work masih banyak lagi Dan kompleks problem nya.
Aku ke Sana seminggu kemudiannya Dan Kali tinggal di Padang Luas, Kerteh dengan seorang lagi alumni India, mokhtar. Rumah tu jauh sikit dari jalan besar Dan sangat sunyi. Kali ni aku Balik Dua minggu sekali dengan menaiki bas Kerteh - klang. Ini Adalah route Baru berbanding dengan sebelum ini.
Project ini sangat meletihkan. Asalnya hampir total sub tapi akhirnya almost semua buat sendiri.
Gong Kedak adalah kawasan sempadan Ganu Dan kelantan. Terletak antara Jerteh Dan pasir putih. Ada sebuah pengkalan udara. Aku selalu breakfast di pasir putih yang lebih murah dari Jerteh. Perbezaannya kadang2 lebih dari seringgit. Entak kenapa Ada perbezaan antara Ganu Dan kelantan. Dulu aku pernah Tanya Satu kedai makan di Jerteh yang dia pun beli barang2 keperluan di kota bharu yang lebih murah. Ada unsur2 Monopoly mafia rasanya.
Masa nak menyiapkan project ini, syarikat membuat exercise vss yang menyebabkan ramai terkeluar sebelum project siap.
Dengan team yang tinggal kami siapkan juga.
Aku rasa masa sudah sampai untuk aku meninggalkan syarikat setelah project ini selesai.
7.7.2019
Bukit tinggi, Klang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...