Thursday, July 11, 2019

85. pembakaran terbuka

85. Pembakaran terbuka.
Setelah lebih Dua puluh tahun kerja, aku kena jugak naik mahkamah di Batu Pahat kes pembakaran terbuka.
Kes ni gara2 perkerja membakar sisa2 kayu dan formwork bangunan yang dah siap tengah Hari buta. Heat pembakaran tu dikesan oleh DOE melalui satellite. Susah aku nak percaya yang satellite tu Power sangat mulanya.
Pegawai2 DOE tu sangat cekap bila jumpa aku buat2 trik minta izin nak masuk site sebab dapat report kami bakar kayu. Padahal mereka dah masuk sebelum tu Dan ambik gambar2 sebagai bukti. Supervisor aku confident saja kata depa dah hapuskan bukti. Depa pun ular Masa DOE tu masuk site sebelumnya.
Percubaan nak settled luar pun gagal juga.
Semasa di mahkamah nasib baik aku mengaku bersalah kalau Tak lagi teruk kena denda. Masa tu baru aku tengok gambar2 bukti termasuk gambar satellite.
Berhati2lah. Jangan ingat Kita handal, authority pun banyak trik juga.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...