Monday, July 15, 2019

113. Balik ke lubuk

113. Outstation.
        Balik ke lubuk.
Aku akhirnya balik ke lubuk lama dengan package yang Baru Dan station di Petaling Jaya. Selain pergi sekali sekala ke GK, aku kembali ke benua India sebulan sekali berjumpa macai2 lama.
Aku Masa ni berulang dari Klang Dan PJ Dan kehidupan kembali menjadi normal macam orang lain.
Assignment di Malaya adalah menutup semua project lama sampai final akaun. Project baru hanya tiga jambatan di sebelah selatan.
Di India jugak assignment yang hampir sama iaitu menutup semua project. Patrala dam arbitration telah selesai Dan syarikat telah di bayar beberapa crore. Begitu juga Jalandhar Dan Vijayawada yang sudah selesai final akaun Dan tiada arbitration. India ni famous dengan arbitration. Mereka kurang nak selesaikan through negotiation. Sikit2 Cari lawyer.
Project Orissa masih arbitration Dan Ada peluang baik untuk menang. Masa ni jugak partner kami Dulu, DDBL builders datang hendak berbaik-baik dengan aku. Tiap Kali aku turun, dia nak jumpa. Dulu kerek sangat.
Assignment seterusnya adalah menutup dan memindahkan office Chennai. Office Baru Kali ini adalah di Vijayawada di Mana kami masih Ada kontrak maintenance dengan STPL highway. Project baru sudah Tak Ada sebab semua orang dah give up Dan takut nak hadap project baru dengan India lagi. Trauma dulu pun belum habis.
Sedang aku enjoy dengan tugas Baru, tiba2 tiada angin2 apa, aku dipanggil untuk assignment Baru.
9.7.2019
Tasek permai

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...