Monday, May 13, 2019

Jenan di mana-mana 7

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana - 7

Setelah balik dari India kali pertama, aku di hantar  ke projek di sempadan Terengganu dan Kelantan. Setelah projek tu hampir siap, end user yang akan menggunakan facility pun mula masuk ke situ. Salah seorang pejuang itu adalah  senior Jenan tahun 1981. Namanya di rahsiakan atas sebab military dan dia dulu di Jenan adalah penduduk Kampung Dodoi di Wira, Walaupun dia bukan ketua Kampung tu tapi aku ingat dia salah seorang penduduknya.  Budak-budak tingkatan satu memang ketaq kalau lalu kawasan kampong tu. Kami yang tingkatan dua  pun seram jugak. Nasib tak baik, kena panggil mengadap. Aku tak ada pengalaman di panggil sampai ke tempat bersemayam depa. Cuma pernah kena interview sampai tangga saja. Lepas tu dia suruh aku blah saja. 

Menarik dapat berborak dengan brader WH tu. Banyak dan macam-macam experience dia .Dia macam dulu saja. Nampak cool dan relax saja. Walaupun dia orang kampung tu tapi tak la Nampak bergerun sangat. Aku ada di situ sampai projek siap dan selalu sempat tengok depa berlatih. Masa dalam period maintainance aku selalu ke sana sebulan sekali untuk meeting dan memeriksa apa yang kami dan handover lebih-lebih lagi system paip minyak yang banyak bawa masalah.
Pertalian aku dengan projek itu berakhir bila aku kemudiannya terbang ke Sarajevo untuk assignment yang lain.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...