Tuesday, May 14, 2019

Jenan di mana-mana 16

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana – 16
Jenan84 di  Bakaugruv.

Pada bulan Februari 2013, puak-puak  84 sempat mengadakan small gathering di  Resort Bakaugruv di Kampong Batu Laut, Sepang. Walaupun tak ramai tapi berbaloi sebab lama tak jumpa. Member-member yang joint adalah Mat Nog, Cek Tee, Suhairi, Met, Norazam, Pak Ku Ai, Kak Diah, Hanny, Roslina Pak Ya dan Siti Azani. Ramai yang pergi dengan family tapi aku dan Met  mai solo. Aku pulak  singgah dari Batu Pahat on the way balik ke Klang.

Yang menariknya tokey resort ni adalah senior kami di Jenan batch 82. Marul ni orang Perlis dari Jalan Kaki Bukit batu dua. Tiga batu jauhnya dari rumah arwah pak aku di Paya.
Berbaloi jugak dia bersusah payah memulakan resort ni. Banyak juga info yang memberi inspirasi yang di ceritakan kepada kami. Siapa yang hendak tahu  kena melawat dia sendiri. Fenomena air pasang boleh di rasa di sini. Kalau minat tangkap ikan di laut dan dalam kolam pun boleh cari dia.

Masakan kampung sini best. Kambing bakaq yang paling sedap.
Si Suhairi dan Pak Ku Ai balun sakan hari tu.

4.5.2019
Sri Andalas

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...