Monday, May 20, 2019

Jenan di mana-mana 27

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana – 27.

Penutup.

Seorang lagi senior jenan yang aku jumpa semasa outstation adalah tuan haji Bahrin batch 78. Semasa semaktab masa menunaikan haji dulu aku tak pernah terserempak dan cam dia. Yang aku jumpa masa tu adalah Dr Dinon dan Kossin batch 85.

Satu hari semasa aku sedang sedap makan biryani di Restoren Biryani Power Batu Pahat dengan site staff, tiba-tiba si Qs Rafidah bagitau, bos ada orang tu tengok-tengok bos. Bos kenal ke? Aku pun panggung muka dan tengok, eh… itu kawan FB saya, senior sekolah. Aku kemudian bangun dan bersalam dengan dia. Jauh dari JB datang makan biryani. Ada meeting dengan geng Bank Rakyat rupanya. Menarik, jumpa orang Perlis yang kampong dekat-dekat di Bandar koboi Batu Pahat. Senior sekolah pulak tu.

Dengan cerita ini tamatlah Siri Jenan di FB ini. Aku minta maaf terutama kepada nama yang di sebut sebelum ini jika Ada posting atau perkataan yang menyinggung perasaan. Boleh PM tepi kalau nak di ubah atau delete.

Sebenarnya cerita-cerita ini adalah sebahagian dari biography aku sendiri yang sudah hampir di siapkan.
Penulisan ini hanyalah sebagai personal koleksi untuk memulakan sebuah tradisi menulis riwayat hidup dalam keluarga kami. Banyak maklumat tentang keluarga sebelum-sebelum datuk aku tidak di rekodkan Dan kini tiada siapa yang tahu. Ia jugak sebagai kenang-kenangan dari seorang anak kepada mak Dan bapaknya, dari bapa kepada anak-anaknya Dan dari seorang kawan kepada sahabat-sahabatnya.
Aku dengan ini mencabar anak-anak aku pula.

Sekian.

Al Fakir billah.

Engr Hj Rizlan Darus.
3 Ramadan.
Tasek permai, Ampang.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...