Sunday, May 12, 2019

Jenan di mana-mana 3

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana - 3

Kali pertama aku jumpa kembali beberapa kawan batch 84 aku adalah  bila aku baru grad dari UKM. Kawan-kawan aku masa tu menyewa di kawasan kampong Pandan yang aku ingat adalah Pak Non, Khairul, Mat Noq, Suhairi dan Julai. Depa dah mula kerja sementara aku baru dok cari kerja. Aku ke situ dengan motor dari rumah sewa di Bandar Baru Bangi fasa empat dan kemudiannya bermalam di situ. Banyak cerita tentang kawan-kawan lain dan ada juga beberapa cerita baru yang mengejutkan aku yang tak dapat di ceritakan di sini. Beberapa minggu kemudian aku dapat kerja di Ipoh dan terus lost contact dengan geng-geng aku yang lain.

Setelah aku berhenti dari Ireka Bhd, aku joint Percon Corporation yang Headquarters  adalah di Bangunan PNB pada tahun 1996. Aku berada di situ selama enam bulan sebelum ke site Kesas, Jalan Klang - Banting.
Satu hari sedang aku menunggu untuk naik di lift ternampak geng Jenan Cendikia dulu, Junaidi Abidin. Dia batch 1985 dan kami sama-sama rumah di rumah Cendikia yang baru di susun semula masa dia di tingkatan dua. Dia masa itu jadi internal auditor dengan salah satu anak syarikat PNB. Banyak info dapat bila kenai auditor ni. Aku dah tak dapat hubungi dia selepas aku pindah ke projek site di Terengganu.
Kemudiannya aku dengar dia dah balik ke Alor Setar bekerja dengan Perbadanan Negeri Kedah. Di situ Ada Che Jah batch aku, seorang quantity surveyor.
Dengan adanya FB aku dapat reconnect balik dengan dia lapan tahun lepas.

29.4.2019
Tasek permai.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...