Sunday, May 12, 2019

Jenan di Mana-mana 4

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana - 4

Pertemuan dengan ex-Jenan yang ni lagi susah sebab kami tak pernah bertembung sekali sepanjang aku belajar di Jenan.
Dia batch SPM 1979, sekali dengan  lecturer aku dulu. Aku pula masuk tingkatan satu pada tahun 1980 setelah dia keluar. 
Setelah beberapa bulan aku joint site Ampang Kuala Lumpur Elevated highway yang site office di kampung Baru, tepi junction Jalan Sultan Ismail, satu petang aku berborak dan bertaaruf dengan senior engineer di site tu  yang namanya Ir Halim. Sampailah ke cerita dia orang Kedah ( Jerlun ) dan bila dia buka cerita budak-budak sekolah dia dulu pernah sembelih kambing di asrama, aku terus tanya, Jenan ka?  Dia terkejut macamana aku boleh tau cerita tu. Cerita ni memang viral oleh batch yang terdekat dengan  tahun akhir 70an dan awal 80an.  Rupanya dia dulu keeper bola Jenan yang handal. Makin panjang lah cerita dia Kat Jenan yang aku dengar.
Beberapa tahun kemudiannya aku baru tahu dia juga kawan kepada dua orang bos aku di  syarikat Bumihiway. Mereka sama-sama belajar di US.
Lepas projek tu hampir siap, dia kemudiannya berhenti dan aku pula ke project baru di Kerteh, Terengganu. Kami lost contact kemudiannya sehinggalah dapat reconnect melalui laman social FB.

29.4.2019
Klang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...