Monday, May 20, 2019

Jenan di mana-mana 19

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana – 19
Jenan di Kampung Paya.

Alhamdullilah pada bulan Jun 2014 beberapa sahabat jenan perlis termasuk cikgu sampai ke kenduri kahwin adik aku di Kampung Paya.

Antara yang sampai geng D Green Kak Ku dan Abg Abidin, Dr Rosli, Dr Dinon, Abg Mat Sukardi serta Cikgu Cendikia dulu, Cikgu Dollah. Dr Rosli batch 79 rupanya kenai adik aku yang pernah bekerja di Pusat kesihatan Alor setar. Dr Dinon pulak orang kampong sebelah dan sama-sama semaktab masa buat haji pada tahun 2011.
Mak long Pah, sepupu mak aku  pun sampai jugak.
Aku pula dah jadi tuan rumah sebab bapak kami dah Tak ada.

6.5.2019
Ampang.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...