Monday, May 13, 2019

Jenan di mana-mana 11

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana – 11

Setiap tahun  aku balik raya bergilir-gilir antara Perlis dan Terengganu.  Ini Kira aggrement Dari dulu sebab jauh sangat nak balik dua2 tempat.
Pada raya tahun 2010, di bulan September, adalah giliran beraya ke Perlis. Pada hari raya kedua program tahun tu adalah ke rumah geng Jenan.

Rumah pertama adalah di rumah rostam batch84. Ada berbagai makanan termasuk  laksa perlis yang power. Rumah family dia ni terletak di kampong Salang Jalan Kaki Bukit iatu beberapa batu saja dari rumah keluarga aku.
Antara yang hadir  selain Rostam adalah rosaidi, md nor  dan Cek Tee, yusri bauk dan suhairi.

Rumah kedua pula adalah  rumah  senior batch 83 di taman melati indah, Beseri. Rumah mak long Pah itu adalah satu taman dengan bapak saudara aku, Pak Ndak Rahman.
Geng depa  yang hadir pula adalah  abang dan akak-akak  Jig, Mail Sahak, Syed G, Sukardi, Azlin, Noorin, Ija dan tuan umah Azifah merangkap mak long aku.

2.5.2019
Ampang.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...