Monday, May 13, 2019

Jenan di mana-mana 6

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana - 6

Zaman akhir 90an walaupun handphone dah ada tapi harga masih mahal. Tak semua orang boleh beli. Tapi ledakan internet telah menjadi medium baru untuk berhubung. Aku mula-mula ada akaun internet Tm.net. Kemudiannya Hotmail. Bila yahoo muncul dan di tambah dengan ada Yahoogroup, ia menjadi pilihan ramai orang. Melalui yahoogroup ini lah batch 84 kami dapat reconnect balik.

Dari sinilah aku dapat tahu kawan kami Mr Daq dari Lembah Juara berada di Pahang. Dia ber datang jumpa aku dari Temerloh di pejabat aku di Gebeng Industrial area.  Sungguh terharu dia datang  setelah berpuluh tahun kami tak jumpa. Kali terakhir adalah semasa peperiksaan SPM.  Setelah berpeluk-peluk ala-ala arab, perkataan pertama yang keluar dari dia adalah , untunglah hang……………( sorry kena sensor sikit. Ni rahsia kami dua ). Untung apa aku kata.
Selepas tu kami pergi teh tarik dan berborak sakan. Rupanya dia dah jadi cikgu di sebuah SBP. Tak lama lagi hang jadi cikgu disiplinlah…............Aku gelak kat dia sambil membayangkan apa yang akan terjadi nanti. Kami berjumpa lagi kemudiannya di gathering batch 84 di Penang.

Di Kuantan ini juga aku berjumpa dengan beberapa orang Jenan. Seorang senior yang berkerja di Gebeng industrial area Batch Azhar Kasa. Tiga orang junior Zafuan dan Amin batch 87 serta seorang lagi yang aku sudah lupa nama. Geng Jenan Kuantan ini di kesan melalui satu portal alam maya Smsah.com yang sekarang telah terbunuh atas sebab-sebab teknikal yang tak dapat di elakkan . Hari ni Ramai yang tidak tahu lagi kewujudannya . Ramai yang sempat order sticker kereta Smsah.com dan aku telah letakkan di Nazaria aku kemudiannya.

30.4.2019
Ampang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...