Sunday, May 12, 2019

Jenan di mana-mana 2

AKU DAN SMSAH JENAN 80 - 84.

Jenan di mana-mana - 2

Ex-Jenan yang pertama aku jumpa bila kerja adalah Sazali Harun ( Jenan83, sekarang Ir Sazali ) yang masa tu kerja dengan LLM. Dia datang ke projek package Ipoh – Simpang Pulai di bawah Ireka-GKM. Masa ARE, Maznillah panggil aku untuk introduce, terus aku Tanya, ni Sazali Harun ka? Dia terus hairan dan response, macamana hang kenai aku? Saya Jenan84, junior setahun. Aku tak ingat hang, katanya.  Kami pun tak borak lama sebab dah tak boleh connect lagi. Dia masih garang macam zaman sekolah dulu. Dia tak kenal aku sebab kami tak pernah serumah atau sekali dalam apa-apa aktiviti sekolah. Lepas semua kerja di tapak tu selesai, semua orang pergi dan aku langsung tak jumpa dia lagi selepas itu. 
Puak consultant lepas itu selalu Tanya macamana aku kenai brader ni dan macam-macam lagi. Walaupun selepas itu aku ada involve dengan highway lain seperti Shah Alam Expressway dan Ampang Kuala Lumpur Elevated Highway, aku tak pernah jumpa dia lagi  sehinggalah aku start kerja dengan  satu kontraktor di Sg Besi Ulu Klang Expressway.

Semasa di Ipoh juga aku ternampak kawan sebatch di pasar malam Gunung Rapat. Semasa sedang round pasar malam tu, aku ternampak Mahfuzah budak 5 sains 3 dengan adik dia, terus aku lalu tepi dia dan jerit nama glamour dia di Jenan kuat-kuat. Terus aku cabut dari situ. Bila dengar nama dia di seru, terus dia ligan aku nak comfirm sapa yang panggil dia. Masa jumpa aku gelak sakan kat dia.   Elok juga aku terjumpa dia sebab ada Hal yang sangat penting aku perlu comfirm dengan dia. Selepas update beberapa info pasal kawan-kawan Jenan , kami pun ikut hala masing-masing dan aku pun tak jumpa dia sehinggalah kami ada gader-gader di rumah kapten Zul sepuluh tahun kemudiannya.

28.4.2019
Sri Andalas

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...