Friday, March 1, 2019

Nasib seorang kontraktor

Nasib seorang kontraktor

Ini cerita benar beberapa Hari Yang lepas Di sebuah pejabat agensi kerajaan dan aku ada di situ terkena.

Ada tiga orang pelawat ingin berjumpa seorang pegawai untuk menyemak status permohonan.

Bila pegawai keluar, dia bertanya ' awak siapa, Dari mana?
Jawap seorang, saya Dari consultant.
Dua orang lagi menjawap, Kami Dari kontraktor.

Terus saya pegawai tu balas, saya nak jumpa consultant saja!!
Apa ni kontraktor, asyik talipon saya saja, nak check Itu Dan ini.

Terus saja pegawai Dan consultant tu pergi.

Itulah nasib aku yang berkerja dengan kontraktor di Malaya.

Macam warga tadak kelas.

Itu baru nak jumpa Macai, belum Bos besar dia lagi......

Untuk tak nak sakit hati dalam perjumpaan kemudiannya Aku terus menyamar sebagai consultant.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...