Tuesday, March 5, 2019

Hang tak tulis ka

21. Hang tak tulis ka

Ada orang tak puashati aku cerita terutama bila sangkut dengan bos2 tapi aku nak terus sampai siri ke tiga puluh.

Cerita pasal enginiar M Yang Jaga jambatan belum habis lagi. Kali ini pasal dia rasa handal sangat.

Cerita ni Aku selalu guna untuk site2 engineer tertentu selepas tu hingga sekarang.

Satu hari Aku panggil dia nak bincang pasal kerja Dan planning untuk bridge yang ada di site kami.

Lama dok cerita Dari satu bridge ke satu bridge, Dan Aku sebok tulis semua Yang dibincang tiba2 aku perasan Yang dia tak tulih apa2 cuma dengar saja.

Aku kata woii.....tak tulis Ka? Mana buku nota?
Dia tak jawap tapi tunjukkan jari kat kepala maknanya dia Ingat semua.

Amboi hang, Aku kata. Dalam hati bengang giler. Ok lah. Stop sini dulu nanti sambung kemudian.

Sebulan kemudian, Aku panggil dia lagi.
Kali ni Aku tak tulis apa2  Dan recall balik Yang Kami discuss dulu satu per satu.

Bila  aku Tanya , banyak dia tak Ingat.
Apa lagi, Aku pun ceramah dia cukup-cukup. bla...bla....bla....sampai dia menyampah. Last sekali aku kata, tu la saya kata kita kena tulis semua. Otak Kita mana boleh Ingat. Ada limitation.
Dia diam saja.

Mulai Hari Itu bila jumpa nak bincang, dia sentiasa bawa buku nota.

Cerita ni selalu jadi motivasi untuk enginiar2  sekarang ni Yang lagi terok Dari M.

Engineer M sekarang seorang yang successful dengan salah satu construction company yang besar di Malaya. Dia pun dah jadi project manager. Entah apa khabar dia. Tentu terok engineer yang kerja dengan dia sekarang.

Hahaha

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...