Wednesday, March 6, 2019

Ikut saja drawings

23. Ikut saja drawings

Masa Di project buat jalan ( pantai Timur lagi ), Bos abang B goyang dan marah2 bila tokey sub_con berpangkat datuk taji dia.

Dia kemudiannya panggil Aku, Lan, apasal Datuk Fenki  kata kita stop filling earth dia? letter apa hang bagi kat dia?
Aku kata, mana Ada. Saya cuma nak depa filling alternate day saja takut embankment tu pecah kalau filling hari2.
Letter tu memang saya draft tapi Bos  yang sign.
Dia Balas, wahhh susah la. Consultant kata apa? Ada hang check?
Aku jawap, Ada hantar TQ. Depa kata follow original drawing.
Dia bertambah marah, kenapa hang degil, follow ja la. Aku nak Kau cancel instructions tu.

Okey. Aku jawap sambil membebel Dan belah.

Tiga minggu kemudian dia pindah ke HQ Dan diganti dengan Bos baru Haji As.

Seminggu lepas tu embankment crack sepanjang 800 meter.

Aku dan site bagai nak gila menguruskan hal tu dan teringat abang B. Kalau dia Ada mampuih Aku belasah dia balik. Kami kadang2 terpaksa divert  visitors yang datang melawat site. Fenki pulak minta VO.

Bila adjuster datang dengan designer geotechnical KC, dia pun salahkan design. Semua orang tersepit.

Apo nak buek, dah nasib badan jadi Macai.

Bagi nasihat pun tadak siapa nak dengar.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...