Tuesday, March 12, 2019

Bila bapak nak datang rumah kita?

34. Bila bapak nak datang rumah kita?

Kisah paling aku sedih semasa outstation adalah semasa aku ke Kerteh. Masa tu balik Klang kadang dua atau tiga minggu sekali dengan bas KT - Klang.
Anak kembar aku baru berusia tiga tahun manakala si kakak baru setahun.
Yang si kakak hari pertama balik macam tak kenal siapa yang datang. Esuk baru dia okey. Kemudiannya hilang.
Yang si abang sudah boleh bercakap tapi tidak mengerti suasana bapaknya yang sedang outstation.
Pada suatu hari bila aku sampai ke rumah, tiba2 salah satu kembar bagi soalan maut, bapak dah lama tak datang rumah kita?
Whattt.....ni rumah sapa? Rumah bapaklah.
Dia pun konpius.

Aku rasa macam nak bagi surat berhenti hari tu juga. Tapi itu bukanlah solutions nya.

Kayuh ja lah Labu dan ianya berlanjutan selama empat belas tahun dan yang paling lama adalah selama enam bulan semasa di India.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...