Wednesday, March 13, 2019

dari balkan ke ayer keroh

36. Dari Balkan ke Ayer Keroh
Setelah pertarungan dengan subcon mafia,Esco berakhir dengan ke mahkamah, aku tiada sebab untuk duduk lama di sana walaupun aku suka di Bosnia berbanding dengan India. Destinasi seterusnya adalah Selia selenggara, Ayer Keroh, Melaka. Aku sebelum itu telah jumpa dengan bos Hj Shokri bercerita tentang assignment melaka semasa aku balik untuk arbitration tempoh hari. Contract kerja pun di email dan setelah berfikir dan menerimanya.

Tanpa aku sedari ada tentangan dalaman dari berapa orang yang aku tak sedia untuk sebut nama mereka di sini. Lagi2 aku akan jadi bos mereka. Sebabnya adalah aku datang dari team Bumihiway yang telah menjadi rival mereka sebelum ini. Sebelum itupun kami pernah sub buat bridge. Walaupun siap tapi akaun tak pernah tutup. Percubaan untuk menghalang gagal sebab aku pun ada cable Yang kuat. Geng2 yang tidak setuju terpaksa rela dalam paksa. Dan Ada yang menunjukkan ketidakpuasan bila aku betul2 sampai dan melaporkan diri.

Dalam keadaan tiada siapa peduli aku di ayer keroh itu yop Rais telah talipon dan tanya, bang, nanti nak duduk mana? Aku kata dok hotel dulu kot sementara dapat rumah sewa. Dia kata tak payahlah, dok dengan kami saja. Saya dah bincang dengan che Jo. Semua situ weekend husband. 

Aku pun terima ajakan geng alumni Bumihiway india dan tinggal di sana sehingga habis assignment di Melaka.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...