Saturday, March 2, 2019

HR yang karut

Human resource ( HR ) yang karut.

Satu hari Anuar HR manager talipon aku dan Tanya , Lan , kenapa  gaduh dengan enginiar hang?
Aku jawap, haaaaa......sapa cakap?
Dia kata, ni V yang  bagi report lepas balik interview engineer M  Yang bagi Surat design.
Aku terus jawap, celaka macai hang...#@££&&##.......hang Tanya dia sendiri la.

Dia kata, tu Yang Aku pelik Dan talipon ni.

Aku pun terus engineer M  Dan cakap dengan Anuar ni, dia kata kita dua gaduh.

M pun teruih cakap dengan Anuar, mana Ada bos.

Aku pun belah biar M settle sendiri dengan Anuar.

Lepas tu Aku Tanya M, apa Yang hang cakap kat K celup tu masa dia buat exit interview ari tu?
M  jawap, saya taji dia bos pasal increment gaji lambat Dan sikit ja Naik. Saya dah lama kerja dengan company ni.

Aku pun angguk saja la. Baik hang blah ja la dari company ni. Selagi HR bangang macam tu susah la.

Itulah nasib seorang engineer yang baru nak up. Tenaga di perah macam perah santan kelapa. Ini berlaku bila kita joint masa fresh dan kenaikan macam siput.

Aku dulu pun pernah mengalami masa di Ireka dulu. Junior UKM Aku Yang masih kemudiannya pun lagi tinggi gaji dari aku yang dah lebih tiga tahun kerja dan siap dua project.
Tapi sebab bos baru aku Ir Lim Tao Soon tu baguih teruih dia adjust sampai gaji jump lebih dari seribu dari yang aku dapat masa tu.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...