Monday, March 4, 2019

Angkuh

19. Angkuh

Satu hari semasa project dah siap dan baru round pertama final inspection dengan JKR si QS aku Suhaida tiba-tiba Tanya,

Bo's...bos....lepas project ni pi mana?
Aku jawap, Gong kedak kut.

Dia provok lagi, tak nak ke oversea dengan Bumihiway ke? India ke.....

Dengar perkataan India dan Bumihiway, Aku tiba-tiba panas Dan terus jawap dengan angkuh dengan bengang........ woii.....ni rizlan la sambil jari telunjuk menunjuk ke dada aku.

Kalau pi sana  dengan Bumihiway sorry la !!!!!
Package terok, tempat terok Dan segala2nya terok.

Hang tau apa jadi kat depa Yang pi sana? Sensara gila la weeiiii.

Aku terus belah masuk bilik. Tanpa menyedari Yang Aku telah terlampau batas Dalam berkata2.

Sebulan lepas tu, Aku dipanggil untuk assignment ke INDIA.  ya, India Yang Aku kutuk2 dulu. Tanpa aku ingat langsung kata2 Aku sebulan Yang lalu.
Bulan Desember aku balik HQ di PJ untuk kursus financial.
Pada 10 January aku sudah atas kapalterbang terbang ke New Delhi.
Tiga bulan semasa Di India baru Aku teringat kata2 Yang melampau Itu Yang menyebabkan Aku tercampak ke benua Kalingga tu.

Tuhan Maha kuasa telah mengingatkan rezeki, ajal, maut Dan segala uruskan Kita Di dunia ni Di tangannya bukan ditangan Aku atau manusia2 lain.

Aku hanya hamba yang  dijadikan Dari air Mani Yang Hina.

Enam bulan kemudian Aku balik ke Malaya Dan Kali ini ke project Gong kedak.

Sebenarnya kalau Di renung kembali, peristiwa  ini adalah sebahagian Dari ujian Dan proses penginsafan setelah Aku memberi commitment dan  mendaftar sebagai bakal Haji.

Maha Besar kuasa Allah.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...