Wednesday, March 27, 2019

Hanya tuhan yang tahu

64. Hanya tuhan yang tahu.

Kita bila sesak akan teringatkan pencipta kita.

Tadi masa bincang masalah yang kami hadapi sekarang di site, tiba2 bos kata, kalau lima bulan lepas cheong kata ok, dah resolve problems kita ni. Aku terus spontan jawap, masalahnya baru sekarang tuhan nak hal ni settle. Nak buat camna.
Ada sorang sampuk bagitau, hang tau dah salah sorang board director baru2 ni tanya masa meeting,  korang ni solat ka? Macam2 problem kita ni.

Aku juga teringatkan dulu masa sessi lets the bubbles burst dengan bos AT aku pernah bagi soalan kat dia, haji ingat Kalau tuhan tak tolong masa final inspection paip minyak dulu, kita boleh dapat CPC ke? Paip tu dah start bocor sebelum test tapi saya pun tak tau macamana meter tu bertahan ok sampai pass.
Consultant wan tu sampai sekarang menyesal pi approved test tu tapi dia pun tak boleh buat apa.

Sebab tu kadang2 aku tanya team situ, hangpa masa dok doa lepas solat tu ada ka minta tuhan tolong bagi jalan macamana nak settle problems kita kat site ni? Depa selalu diam ja. Doa Dalam hati kut.

Tuhan selalu menolong hamba2nya dengan cara2 dia yang tersendiri.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...