Friday, June 28, 2019

Teras jernang

ENGINE MANIA UKM.

11.  Teras Jernang

Setelah tamat tahun dua, kami pindah lagi. Kajang terasa jauh sangat dengan UKM. Kadang-kadang terasa hilang focus sebab banyak aktiviti ke Pekan Kajang. Bandar Baru Bangi masih tiada peluang. Kali ini terjumpa rumah sewa yang terpencil di Kampung Teras Jernang. Kami menyewa dua rumah yang bersebelahan. Di kawasan yang sama WARA and the gang juga menyewa. Penuh budak-budak EngineMania situ. Korum masih sama kecuali Suntara dan Azizi balik ke kampus. Tapi kali ini di sertai dengan Duan, geng MRSM Kulim Aspa.

Kalau dulu di Pekan Kajang. Tapi kali ini tersorok dari orang luar. Jalan masuk ke situ sempit dan bersemak, lagi-lagi selepas batching plant. Rumah itu berada di kawasan bawah highway KL ke Seremban. Di sini tiada siapa akan report polis kalau kami bising. Tapi sini tiada padang lagi untuk bermain bola.
Ingatkan bila pindah ke tempat terpencil, kami akan berubah. Tapi rupanya lagi kencang ke Kajang. Lagi teruk malam-malam pukul satu atau dua pagi pun pergi. Apatah lagi bila ada yang menjerit lapar-lapar dan yang jadi burung hantu tidur siang, berjaga malam.

24.5.2019
Tasek permai, Ampang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...