Friday, May 22, 2009

detik 22 may 2009 : kepada pas - jangan bersedih

kepada pendokong pas sejati, janganlah bersedih atas keputusan mahkamah yang berpihak kepada bn sebagai menteri besar perak. ingatlah segala-gala yang berlaku di perak sejak mac dulu adalah di atur oleh yang maha pencipta atas sebab-sebab yang kita tidak tahu.kaji dan selidiklah dengan hati yang benar-benar ikhlas dengan tuan agama.
fikirlah kenapa tuhan memilih ir nizar sebagai menteri besar dan bukan orang lain? adakah tuhan memilih dia sekadar suka-suka sahaja?
kenapa tidak orang islam melayu lain?
kenapa tuhan gerakan hati sultan memilih ir nizar?
begitulah perancangan tuhan yang maha esa. kalau tidak kerana episod ini, tidaklah kita tahu yang pas juga boleh memimpin walaupun tidak ada cukup kerusi atau wakil islam tidak banyak. adakah ini petunjuk apa yang akan berlaku di malaysia di masa akan datang? atau adakah ini bermakna orang bukan islam boleh melihat bagaimana jika islam menjadi tunjak pemerintahan?
ingatlah kalah adalah ujian dan menang juga adalah ujian.
perjuangan pas masih jauh bukan setakad memenangi pilihanraya sahaja tetapi untuk menegakkan kalimah tiada tuhan melainkan allah.memberitahu manusia tentang islam.bn telah cuba dengan cara-cara mereka untuk menerangkan tentang islam. tengok dan kajilah sendiri apa hasilnya. ukurannya bukan juga berapa yang masuk islam, tetapi apakah mereka memahami islam dan akhir sekali menerima semua tentang islam sebagai sesuatu yang baik untuk.

jadi, kepada penyokong,pimpinan pas sahutlah cabaran ini. ambilah peluang ini dan jangan bersedih.pejuangan akan lagi manis bila hasilnya diredhai allah..

No comments:

Post a Comment

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...