Friday, February 7, 2020

contract maut

186. Contract maut.
Tadi Masa berborak dengan seorang engineer, tiba2 dia Tanya, adakah Kita ni tersign contract maut?
Nak tergelak aku dengar perkataan tu sambil response, Saya rasa macam tu lah.

Dahla harga mampuih, sekarang ni macam2 problem yang datang. Problem2 ni Ada yang Tak pernah Saya jumpa sepanjang Saya kerja.

Macam tu lah, kadang2 contractor terpaksa ambil juga kerja2 atas pelbagai sebab walaupun dikatakan akan maut kemudiannya. Pandai2lah ejast semasa post contact tu. Nasib baik boleh turn bagi bernafas sikit untuk meneruskan kelangsungan hidup.
Sepanjang yang aku tengok Dan experience, walaupun contract maut tapi masih dapat survived dan hidup lagi Selepas tu. Yang penting jangan give-up dan terus kayuh sampai project siap.

31.1.2020
Ampang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...