Sunday, February 27, 2011

permulaan


hari in 27 mac 2011 bermula-lah satu perjalanan baru aku dalam mencari redha Allah pencipta alam dan melengkapkan rukun yang kelima.
walaupun sebenarnya ia bermula enam tahun lalu bila akhirnya aku mendaftar diri untuk ke tanah suci mekah.
sebelum terbuka hati untuk itu bermacam dalih pasal kerja hingga aku sedari umurku sudah tiga puluh lapan tahun.
walaupun aku sudah merasa sudah bersedia tetapi hingga kini ada beberapa masalah yang masih mencengkam jiwa aku yang masih tiada jawapan lagi.
tapi demi mencapai cita-cita aku terpaksa mengayuh dan terus mengayuh hingga aku jumpa penyelesaiannya.

ya allah, permudahkan aku.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...