Tuesday, September 26, 2023

aku dan KW

 Aku dan KW

Dia lebih setia dengan ireka construction dari aku.
Aku joint ireka di projek hiway ipoh - simpang pulai sebulan selepas dia. Kami sama2 fresh enginiar masa tu. Kami duduk di satu rumah dengan TN dan bang mas hingga projek siap.
Kemudian sama2 ikut Yap BC ke projek Bullohpack II. Kami serumah lagi dengan sebey mr soo. Kemudiannya sama-sama ke projek DCT bila bullohpack siap.
Bila DCT siap aku ke lembah beringin dan dia ke projek hotel ireka. Aku cabut masa di LB dan dia masih setia dengan ireka. Kami masih di BB sg buloh bila mr soo pindah ke projek klia.
Banyak perkara di ipoh, sg buloh dan klcc dengan dia yang aku tak boleh lupa samada di site atau aktiviti outdoor kami.
Satu weekend aku ikut dia balik kampung ke bukit gambir. Satu kampung masih cakap jawa yang fasih termasuk Budak2 kecik. Agaknya di sekolah pun cakap jawa kecuali kelas bahasa melayu. Sorry wak, joke saja. Lambat lagi jawa sini nak jadi melayu, kata aku kat dia.
Aku kahwin dulu dan terus pindah ke klang. Dia juga ke kampung paya masa walimah aku.
Terimakasih wak atas this friendship.
Moga kita sentiasa sihat dan hidup seribu tahun lagi.
14 Tahun yang Lalu
my buddy pak Lan... KLCC cooling tower project
Tiada huraian foto disediakan.
Semua reaksi:
Shahidan Mohd Shafie dan Abdu Rahman
1
Suka
Komen
Abdu Rahman
Mantap bossku
  • Suka
  • Balas

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...