Tuesday, April 2, 2019

Menjadi freelancer

68. Menjadi freelancer.

Setelah tiga bulan tidak membuat apa2 berkaitan construction aku di approach oleh seorang veteran electrical engineer di Taman aku yang hairan melihat aku tiba2 sentiasa Ada  di rumah.
Dia memberitahu kawannya sedang mencari seorang project manager untuk rescue projeknya yang sedang sakit di Sepang. Aku masih belum berminat untuk berkerja sepenuh Masa lagi.
Setelah berjumpa dengan tokey syarikat aku cuma bersetuju untuk kerja part time sebagaimana advisor sahaja dengan pergi site tiga Hari seminggu. Bill ke sana, kesian project tu, sakit sangat cuma aku tidak tahu yang mereka sudah dapat warning letter Dari pengarah. Bulan pertama Dan kedua semuanya  rancak kembali tapi masuk bulan ketiga, cash flow sudah jammed. Duit Dari client Dan bank entah ke Mana. Gaji staff pun mula lewat.

Penamatan kontrak Tak dapat dielak. Walaupun aku kenal pengarah Dan pergi berjumpa dengan dia tapi dia memberitahu Tak dapat tolong lagi. Sudah terlambat katanya.

Project pun berakhir Dan aku pun masih belym dapat bayaran until bulan terakhir sampai sekarang. Bill jumps tokey tu, dia pun buat2 Tak kenal aku.

Itulah realiti hidup.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...