Tuesday, April 2, 2019

Kau dah tak bagus

67. Kau dah Tak bagus

Ayat tersebut di ulang2 bila aku sudah selesai handover project BP kepada client. Masa itu sudah masuk tahun ketiga selepas kontrak di renew menjadi empat tahun.
Bila sudah selalu sangat, aku rasa BB sudah membuat keputusan until singkirkan aku. Cuma aku rasa dia Tak tahu cara sebab aku masih perform Dan integrity masih intact. Munkin dengan cara itu aku akan berhenti.

Aku rasa keadaan berubah bila tahun sebelumnya aku mencapai KPI Dan syarikat terpaksa membayar sebagaimana terma dalam kontrak. Jumlahnya agak boleh tahan. Aku juga kaki membantah pendapat BB yang aku rasa Tak betul. Jurang perbezaan pendapat kami semakin jauh. Aku today sekali-kali akan jadi pak turut.
Aku mencari tuan penasihat yang meminta aku consider legal action sebab tiada sebab yang menasabah. Tapi aku lebih gemar keluar saja. Cuma aku belum dapat caranya.

Satu  Hari BB memanggil aku dan bercerita perkara yang sama Dan aku terus bagitau, saya dah penat outstation yang pada tahun sudah masuk tahun ke empat belas tahun. Dia pun setuju Dan terus mewar-warkan kepada orang lain. Kami seolah-olah mempunyai plan yang sama. Aku akan blah terus tanpa notis Dan dia pun mahu melepaskan tanpa membayar apa2 gantirugi.

Aku kecewa dengan sikap dia. Padahal aku sudah bagitau awal2 dulu, kalau rasa dah Tak nak aku lagi, bagitau saja Dan aku akan pergi. Tapi dia memilih cara yang sama macam orang lain sebelum itu.

Tapi itulah ketentuan. Aku Tak pernah menyesal tapi bersyukur.

Selepas aku keluar terus, desas desus bertiup kencang yang aku di tikam Dari belakang. Orang itu pun pernah talipon membuat penafian tapi aku sudah tidak peduli apa2 lagi.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...