Sunday, April 7, 2019

Kenapa bos marah saya

75. Kenapa bos marah saya.

Ada satu ketika aku terpaksa jaga kedua2 HQ dan site tapi banyak masa kat site.
Satu hari seorang staff HQ datang jumpa dan tanya, kenapa bos marah saya dan prefer team site sana. Bos tak marah pun depa.
Aku pun tak tau nak jawap apa terus bagitau, saya dok dengan depa sekarang ni hari2, jadi marah tu dah bagi sikit2 dan selalu tapi hangpa seminggu tak marah. Tu yang lebih sikit. Seminggu sebelum tu seorang staff komen yang bos marah pilih2 orang. Kami ja yang kena.
Rupanya staff memang monitor bos punya perangai tapi nak buat macamana, jadi bos ni ada uniknya.
Kadang2 orang yang tak perform, bos dah malas nak marah. Jadi lepaskan marah kat orang yang perform dengan harapan mereka bagitau orang lain. Tapi itu cuma angan2 bos saja dan tak munkin berlaku.

Bo's pun sebenarnya tak pasti samada certain aksi kita sesuai untuk sesuatu kes atau tidak.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...