Wednesday, March 27, 2019

Kau saja jaga site ni.

65. Kau saja jaga site ni.

Selepas pindah dari Melaka, aku duduk di HQ dan kadang2 turun site bila ada keperluan. Tapi untuk site BP, aku akan pergi tiap2 minggu.

Malangnya bos besar (BB) pun tiba2 berminat untuk pergi selalu ke site sebab on the way dia ke JB. Lagi pulak dia peminat tegar masakan asam pedas BP. Dan ada satu kedai yang sedap giler.

Selalunya aku sampai dulu, baru dia sampai. Jadi semuanya dapat dibetulkan dan terkawal bila dia sampai. Tapi sejak aku pergi haji, dia dah mula direct dengan project manager dan sudah ada beberapa perkara yang dia tak puashati.

Minggu malang tu bermula bila aku ada hal dan sampai lewat dua jam dari dia. Dan hari tu amarah dia sudah maksimum. Dia pun talipon dan suruh aku bersama dua orang lagi tunggu di meeting room.
Masuk saja ke dalam bilik, belum duduk terus dia kata dan tunjuk kat aku, aku rasa kau saja datang jaga site ni. Monday minggu depan kau datang terus sini. Buang saja tiga orang tu.
Kami pun tergamam dan tak kata apa2 lagi.

Minggu depannya mulalah balik aku jadi weekend husband setelah lapan bulan di HQ untuk monitor site tu dan kerja2 lain berkaitan syarikat. Nasib baik mesjid KLK dah siap.

BB ni Kalau tak datang site pun susah. Datang selalu pun susah.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...