Monday, September 11, 2017

Site engineer zaman sekarang

Sambungan cerita masa jumpa Syed Hisham.

Kali ni berkenaan site engineer zaman sekarang. Satu hal Yang saya admit adalah site engineer2 Di Gebeng dulu masih terbaik berbanding sekarang. Even geologist macam wak Norhan boleh handle civil works dengan baik.  Sebagai comparison azmel Dan ridwan yg selalu kena taji pun berganda baik Dari sekarang. Punca ya saya pun tak pasti. Tapi Dalam macam tu saya Ada jumpa Yang sangat bagus jugak semasa Di kem Batu pahat dulu cuma dia Ada kelemahan lain.

Ceritanya begini. Masa saya COO Realis merangkap project director kem Batu pahat saya Ada interview satu new enginiar Yang baru Ada setahun pengalaman.
Masa interview saya bagitau dia interview ini adalah Dalam bahasa ingggeris Dan saya tak nak dengar satu pun perkataan melayu. Dia terus menggigil tapi teruskan menjawap soalan Dan bercerita tentang pengalaman Dalam bahasa ingggeris Yang tungging terbalik. Maklumlah budak tu bersekolah Di sebuah sekolah agama Di Baling, Kedah. Ulu benar sekolah dia. Tapi dia dapat juga dapat degree Dalam civil engineering Dan survived kerja dengan company cina buat sekolah.
Tapi saya ambik dia jadi site engineer Dan terbukti dia perform. Dia ada bagitau Yang dia putus harap nak dapat kerja masa interview dengan saya.
Satu lagi site engineer Di kem jugak Yang buat progress report Di site office tapi bila saya nak pindahkan dia Jaga site, terus bagi Surat resign.

You can agree or disagree dengan apa Yang saya tulis ni.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...