kesian mamat ni.
tu ja yang dapat aku kata walaupun sebelum ni rasa malas nak komen apa-apa pasal ni.
tapi nampaknya dia dah semakin menggila. dahla tinggal, pastu bakar kapal yang pernah dia naik dan dapat nikmat dulu.
tu belum campur cerita tak enak pasca dia kena berhenti.
tapi yang aku nak kata adalah masa mantan presiden pas meninggal, presiden sekarang berkata yang kematian ini adalah semasa dia berjuang dalam jamaah islam tapi nasib kita semua belum tau lagi.
apakah nasib saudara kita ni nanti?
Catatan perjalanan seorang muhandis dari sebuah kampung di perlis, berkelana mencari rezki dalam bidang construction hingga ke serata malaya dan kemudian terdampar sehingga ke bumi india dan bosnia atas sebab-sebab yang hanya DIA yang mengetahui...............
Tuesday, January 31, 2012
jalan sesak
dulu aku pernah cerita pasal jalan ni tapi masa ianya masih dalam pembinaan. masa tu memang sesak sungguh.
tapi yang mendukacitakan bila ianya siap, kesesakan jalan ni pun macam tu.
mana silapnya?
adakah dulu masa nak buat jalan ni memang tak ada plan nak kurangkan kesesakan.
atau konsultant yang rekabentuk ni memang tangkap muat saja?
tapi yang pasti susur naik dari bulatan bawah ni memang bagi jalan ni sesak.
nampaknya sampai seribu tahun lagi jalan ni akan macam ni lah sebab tak ada siapa yang peduli lagi.
tapi yang mendukacitakan bila ianya siap, kesesakan jalan ni pun macam tu.
mana silapnya?
adakah dulu masa nak buat jalan ni memang tak ada plan nak kurangkan kesesakan.
atau konsultant yang rekabentuk ni memang tangkap muat saja?
tapi yang pasti susur naik dari bulatan bawah ni memang bagi jalan ni sesak.
nampaknya sampai seribu tahun lagi jalan ni akan macam ni lah sebab tak ada siapa yang peduli lagi.
Thursday, January 26, 2012
angry
today i want to write something about anger or in malay language 'marah'.
why people got angry?
what made people angry?
who always angry?
where did angry come from?
talk about anger i had to recall myself when i was young how regret i am on what i had done.
i was consider good mum son and cool during school and university days but change tremendously when i start working in construction contractor environment. this ala mafia world had change me.
even my five days solat cannot help me and even doctor tell me that i will be stroke during i am twenty seven years old!
i even throw chair to poor ummi but i am lucky that she dont even remember that mad day.
even my own boss had been curse by me. let alone my engineers, supervisors, operators and subcontractors.
firstly anger come from my father side of genetics.
second from stress of not enough money and unfinish work.
third from other sacartic people around us.
please do something to avoid fuse in your head blows.
how i manage to handle anger and few years later remain mystery.
after fifteen years i can conclude that prays, reciting quran verses especially yaasin and mathurat and zikr early morning solve the issues.
why people got angry?
what made people angry?
who always angry?
where did angry come from?
talk about anger i had to recall myself when i was young how regret i am on what i had done.
i was consider good mum son and cool during school and university days but change tremendously when i start working in construction contractor environment. this ala mafia world had change me.
even my five days solat cannot help me and even doctor tell me that i will be stroke during i am twenty seven years old!
i even throw chair to poor ummi but i am lucky that she dont even remember that mad day.
even my own boss had been curse by me. let alone my engineers, supervisors, operators and subcontractors.
firstly anger come from my father side of genetics.
second from stress of not enough money and unfinish work.
third from other sacartic people around us.
please do something to avoid fuse in your head blows.
how i manage to handle anger and few years later remain mystery.
after fifteen years i can conclude that prays, reciting quran verses especially yaasin and mathurat and zikr early morning solve the issues.
marah, gila dan indah
alhamdullilah dibukakan hati bro ni oleh tuan agama.
dari marah, rasa gila dan rasa ianya sangat indah menyejukan jiwa.
begitulah kuasa azan yang setiap saat bergema di mukabumi ini di mana-mana.
saiapa yang kata azan solat ni menyakitkan orang?
dulu pernah heboh di malaya pasal ni.
dari marah, rasa gila dan rasa ianya sangat indah menyejukan jiwa.
begitulah kuasa azan yang setiap saat bergema di mukabumi ini di mana-mana.
saiapa yang kata azan solat ni menyakitkan orang?
dulu pernah heboh di malaya pasal ni.
Tuesday, January 24, 2012
ziarah seorang kawan
semalam dengan tak disangka aku menerima kunjungan seorang kawan lama x jenan.
dia yang sekarang kerja di kelantan datang rumah abang dia kat sri andalas. abang dia pulak salah seorang kenalan aku kat sini.
dia terperanjat bila kami berjumpa semasa kenduri salah seorang anak abangnya dulu. sebelum tu aku sengaja tak bagitau yang adiknya aku kenal dan kami pernah bersekolah bersama-sama dulu. malah dua tahun lebih kami di dorm Satria yang sama sebelum di pecahkan dan aku ke rumah Cendikia.
anaknya pernah menjadi studen ummi kat Kisas/kik.
jiran aku pulak sedara orang umah dia.
aarrgghh keciknya dunia.
terimakasih ARMA kerana sudi datang umah dengan tiga dari dua belas anaknya.
dua belas??? ya betul dua belas........paling ramai anak dalam batch kami.
dia yang sekarang kerja di kelantan datang rumah abang dia kat sri andalas. abang dia pulak salah seorang kenalan aku kat sini.
dia terperanjat bila kami berjumpa semasa kenduri salah seorang anak abangnya dulu. sebelum tu aku sengaja tak bagitau yang adiknya aku kenal dan kami pernah bersekolah bersama-sama dulu. malah dua tahun lebih kami di dorm Satria yang sama sebelum di pecahkan dan aku ke rumah Cendikia.
anaknya pernah menjadi studen ummi kat Kisas/kik.
jiran aku pulak sedara orang umah dia.
aarrgghh keciknya dunia.
terimakasih ARMA kerana sudi datang umah dengan tiga dari dua belas anaknya.
dua belas??? ya betul dua belas........paling ramai anak dalam batch kami.
Monday, January 23, 2012
nasi lemak lido
kali ni aku nak promote satu kedai nasi lemak di klang.
masa cuti raya cina ni kami pergi nak merasa lagi setelah lama tak pergi.
kali ni aku pekena nasi lemak dengan begedil dan sambal sotong dan ayam goreng.
tokey kedai ni sebenaqnya kami pernah sewa rumah dia masa di kampung jawa dulu.
masa cuti raya cina ni kami pergi nak merasa lagi setelah lama tak pergi.
kali ni aku pekena nasi lemak dengan begedil dan sambal sotong dan ayam goreng.
tokey kedai ni sebenaqnya kami pernah sewa rumah dia masa di kampung jawa dulu.
duit..oh...duit....
ini satu lagi berita bagi duit dalam paper star.
berita ni buboh kecik-kecik macam tak nak bagi orang baca.
takut ke?
berita ni buboh kecik-kecik macam tak nak bagi orang baca.
takut ke?
Subscribe to:
Posts (Atom)
roadmap DS zahid next PM11
Roadmap DS jahid to be next PM11 Recent prn johor results show that umno had completely kill parti bersatu that stole their voters during p...
-
70. Total sub atau sub labour atau buat sendiri. Semasa aku memulakan kerjaya berkerja dengan kontraktor, semuanya adalah dengan kaedah bua...
-
Copy paste dari FB : Dimana letaknya Langkasuka? Nama Langkasuka mula dijumpai dalam catatan China dari 梁书 Liáng shū yang menyebut sebagai 狼...
-
Tiga puluh tahun dulu pada 18.8.1995 aku datang ke kampung rhu rendang untuk bernikah. Hari ini 18.8.2025 aku ada di sini setelah lebih set...






