Tuesday, February 7, 2012

pertemuan dengan seorang pemandu teksi

semasa berada di masjidilharam aku selalu berdoa agar ditemukan kepada orang yang alim yang memberi nasihat kepada aku tentang keadaan aku dan apa yang patut aku buat dimasa akan datang untuk lebih mendekatkan diri kepada yang maha esa.
dah hampir balik pun aku masih tidak temui orang yang aku cari-cari  dan hajat-hajatkan.munkin dah tiada rezeki.
setelah beberapa hari di tanahair, aku dan ummi pun bercadang hendak ke perlis untuk mengambil dua orang anak yang ditinggalkan di sana. setelah beberapa kali terbatal, akhirnya kami mengambil firefly dari subang ke alor setar. perjalanan dari pukul tujuh petang dan sampai di sana selepas magrib.

untuk memudahkan perjalanan, kami terus mengambil teksi untuk ke beseri.
maha suci Allah, semakin lama aku bercerita dengan pak cik teksi semakin sahlah yang dia rupa-rupanya yang aku cari selama ini. rupa-rupanya tuhan temukan orang yang memberi berbagai nasihat kepadaku di tanahair sendiri!!

apakah nasihat dia?
biar aku simpan untuk catatan dimasa yang lain.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...