Saturday, March 6, 2010

manage my body

semalam masa aku dan ummi pergi berjalan-jalan ke pasaraya giant shah alam, kami di panggil oleh penjual gerai situ....

nak scan body akak, abang...???? rupanya geng-geng herbalife

dulu aku ada jumpa seorang kuatnya dari USA masa seminar dengan t.harv eker

scan body apa tu...???? menarik juga......

ummi nak cuba dulu sambil aku blah dari dan datang balik kemudiannya.

hah...ini keputusan untuk ummi...

obes toksah kirala
lemak-lemak dibadan pun tinggi, kena reduce 20%
air dalam badan memang tak cukup langsung, kurang 14% dari yang sepatutnya



yang ni aku punya body wellness

ringkasnya -

berat badan kena reduce kurang-kurangnya 20kilo ( macam doktor cakap dulu)
lemak badan kena reduce 12%
air kena minum lebih lagi, sekarang kurang 14%
pemakanan kalori sekarang ok, apa makan kena bakar
umur body dah 68 tahun walaupun baru 43 tahun
yang teruk adalah lemak di jantung !!!!! dari bacaan 20 kena kurang ke 8 sahaja
ini yang aku rasa nak pengsan tengok.....patutla dah lain macam sekarang.......



dia dah promote barang depa yang nampak simple tapi mahal....camner yer..????

air aku sepatutnya minum paling kurang 4.5 litre sehari...!!!!



nampaknya lepas ni kena la betul-betul jaga makan dan excercise

agak-agak pemakanan ideal aku camni kot....

pagi - roti gardenia hijau 2 keping + air kosong 1.5 litre

tengahari - time nak belasah nasik + air kosong 1 litre

malam - roti 1 keping dengan sebiji epal hijau atau mee ka apa ka + air kosong 2
litre

sebab dulu tak tak pandai kontrol nafsu makan, sekarang terpaksalah..
kalu tak sendiri mau ingat.

nampaknya dah semakin tua ni makin banyak tuhan tarik balik nikmat-nikmat yang dibagi sebelum ini....

bila nak insaf ni....!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...