Wednesday, August 26, 2009

apa dah jadi

semasa melintasi sempadan perlis - kedah beberapa hari lalu, aku ada tanyakan anak aku yang darjah empat, apa ibukota kedah? jawapnya ...terkejut berok aku katanya dia tak pasti, macam alor setar tu negeri pulak.
apa ibu kota perlis? tak tau gak...

yang paling aku nak pengsan bila tanya apa ibukota selangor tempat kita tinggal? tak tau jugak..!!!!

sudahlah kalau macam ni. samada ibubapa tak ajar atau sekolah tak ajar atau dia tak ambik tau pasal-pasal malaysia ni.
lagi konpius bila abang-abangnya dulu tau pasal-pasal negeri di malaysia....

nampak gayanya makin banyaklah yang aku kena buat.........

1 comment:

  1. hehehe actually
    tu la fenomena bdk2 skrg
    sma gak time adk tnya murid2 adk tntg bndra ngri2
    depa cm tau bndera n.perlis ja.
    tu pn sbb dpa duk perlis...

    ReplyDelete

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...