Saturday, October 9, 2021

cerita geng temucuit - 3

Geng temucuit

Nak joint jugakla cerita2 secret admirer ni.

Masa aku form 4 dan 5 tahun 1983/84 muncul satu grup gegirl yang misteri. Depa bergerak secara licik dan underground dan langsung tak dapat dikesan. Identiti geng ni misteri sampai sekarang
Apa aktiviti depa? 
Mereka selalu memberi hadiah , kad ucapan dll kepada balak2 yang depa admire dengan meletakan barang2 tu di dalam laci. Trademark depa adalah dengan mengam atau salotape satu pokok kecik yang tumbuh merata2 di Jenan yang dipanggil temucuit di surat2 atau kad.
Munkin sebab aku dulu tak popular, baik, cool dan periang, maka aku selalu jadi mangsa depa. 
Entah bila depa letak dalam laci pun tak tahu tapi pagi2 bila bukak laci tiba-tiba ada kiriman. Kalau time birthday tu comfirm la ada. Time nak exam selalu dapat kad wish gud luck.
Tapi si penghantar langsung tak dapat dikesan.

Selepas keluar Jenan aku cuba trace puak-puak  tu tapi gagal dan sampai la pun tak dapat. 
Nampaknya depa simpan rohsia sampai bila2. 
Aku give up.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...