Tuesday, July 9, 2024

anak sahabat lama

Hari ni aku sungguh terharu bila anak arwah wan hisham sahabat sejak zaman construction di sri damansara interchange tahun 2001 datang berjumpa sambil minum pagi.
Banyak bercerita kenangan bersama ayahanda beliau dan tak sedar masa sudah pukul sebelas pagi. Sangat panjang cerita-cerita kami kalau nak tulis disini. Terasa sekejap saja masa berlalu.
Aku pulak terpaksa gerak ke satu lagi lunch appointment.
Terimakasih wan najmudin yang berusaha berjumpa aku. ayahnya  telah pergi selama-lamanya hampir tiga tahun dulu. Tapi kenangan aku dengan arwah masih lagi segar. Dialah tempat aku bercerita apa-apa pun isu.
Tapi tuhan sayangkan dia.

Semoga kita terus tabah mengharungi hidup ini.

lang-siu

Copy paste dari FB : Dimana letaknya Langkasuka? Nama Langkasuka mula dijumpai dalam catatan China dari 梁书 Liáng shū yang menyebut sebagai 狼...