Wednesday, June 22, 2022

kawan lama Ireka

 Pada 2.6.2022 aku sempat lunch dengan kawan lama, Mr Kosnov sejak 30 tahun dulu.

Kami sama2 fresh graduate start kerja dengan company Ireka di projek ipoh - simpang pulai. Dia asal dari bukit gambir, johor graduate dari US.

Kami sama2 tinggal di rumah company di taman ipoh timur hingga projek siap. kemudiannya iku Ir Yap ke projek Bullohpack di sungai Buloh.

setelah projek siap, kami ikut BC Yap lagi ke district cooling tower KLCC.

Kemudiannya aku pindah dan dia masih disitu hingga projek siap sepenuhnya. kami berpisah projek tapi aku masih duduk dengan dia di Bandar baru sungai buloh. Aku ke projek lembah beringin dan kemudiannya berhenti bila aku berkahwin dan pindah ke klang.

Kira empat tahu lebih kami bersama di Ireka dan dok serumah.

PS ; gambar kanan - masa muda trang-tang di annual dinner Ireka


erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...