Wednesday, February 3, 2021

aku Dan k.i.kelang Dan kisas

Setelah dua puluh Tahun menjadi warga bersekutu dengan KI via zaujah, mereka akhirnya membuat gathering besar2an.

Kisah aku dengan KI ni bermula bila aku terpilih mengikuti  nadwah kepimpinan Islam SBP mewakili Jenan. Kami berada di Sana hampir dua minggu. 
Selang beberapa tahun kemudiannya pada tahun 1996 aku ke kampung jawa untuk berjumpa seorang ustazah buat Kali pertama. Masa it aku tinggal di BB sg buloh Dan pergi kelang dengan kereta. Sampai tersesat Dan melilau sebelum aku jumpa seorang perempuan yang tolong bawak aku ke petronas kpg jawa yang terletak bersebelahan dengan KI.
Aku kemudiannya berkahwin dengan ustazah KI Dan menetap di klang sampai sekarang. 
Hubungan dengan KI berterusan bila adik perempuan aku dari perlis memasuki tingkatan enam KI sebelum dia ke UM sabah.
Kemudiannya beberapa tahun lepas anak ketiga aku jugak memasuki tingkatan enam KI sebelum dia ke UIA.
Dalam Masa itu jugak ada tiga orang anak kawan Jenan aku jugak menjadi anak murid zaujah ku.

Kini hanya tinggal tiga tahun sebelum zaujah ku bersara Dan hubungan aku dengan KI secara langsung akan berakhir. 

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...