Friday, December 13, 2019

162. Siapa bodoh?

162. Siapa yang bodoh?

Semalam client aku kata kontraktor bodoh sebab buat juga services melintang dalam longkang. 

Bos dia pulak kata kenapa kontraktor Tak proposed relocation. Aku kata submit technical querry pun tak respond.
Aku pun penin, sejak bila kontraktor di tukar status jadi design and built. 

Rupanya dalam kes2 khas yang tak ada dalam design asal, kontraktor jadi bodoh sebab tak proposed solutions untuk settled kan problem.
Bila claim VO, client kata kenapa kontraktor proposed? Tunggulah site instructions dan design.
Teringat aku dengan bos consultant yang 'marah' Aku Masa final inspection project bila kami terjumpa kes2 bodoh.
Dia kata, hang kan dah experience, kenapa buat lagu ni. Terasa bodo pulak Aku tengok ni aku kata RE bos la yang suruh buat macam ni. Dia kata, hang patut report direct Kat aku kalau RE aku degil.
Sejarah akan berulang nampaknya.

13.11.19
Tasek permai

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...