Friday, December 13, 2019

152. Tak balik lagi ke?

152. Tak balik lagi ke?

Semalam aku terpaksa tahan seorang pengantin baru balik awal sebab Ada tugasan urgent. Brader ni sejak kahwin terpaksa adjust time hantar dan ambik bini kerja. 

Hari ni tak tau la macamana dia nak ejast bila pukul tujuh aku suruh dia ada di opis nak pi meeting.
Jadi terpaksa bagi dua tips macamana nak handle situasi terbaru dia.

Oleh sebab dah kawin, tinggal tips pertama yang pernah di amalkan oleh kawan Aku Hj AO dulu. Ajak orang umah datang site kerja hari ahad atau public holiday dan minta dia dok dalam opis sementara kita ke site buat kerja. Bayangkan hampir lapan jam dok opis tak buat apa2. Gerenti lepas ni tak tanya apa2 lagi.
Tips kedua kena amalkan masa hangat bercanda atau dalam tempoh bertunang lagi. Call dia tengah2 malam dan bagitau, Saya tak balik lagi ni. Jaga konkrit. Munkin sampai pagi.
Kalau dia call, terus bagitau Saya kerja lagi Ni. Entah pukul berapa la boleh balik umah Ni. Yang Ni pun berkesan jugak.
Lama2 depa faham mamat construction ni kerja macamana.

Tapi jangan ambik kesempatan pulak.

31.10.2019
Taman putra

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...