Friday, December 13, 2019

151. Abang Long project

151. Abang Long project.

Geng kongsi G dan abang Long terlibat dengan project sejak zaman dulu lagi.

Mereka adalah orang-orang yang kuat dan ramai ahli. Pada masa itu munkin tiada kegiatan macam sekarang. Jadi bidang construction adalah kerjaya yang paling mudah walaupun teruk kerjanya.
Masa aku Mula kerja kalau tengok orang bertatoo Dan kerja gila2 terutama masa panas terik dia buat selamba saja tentu ahli kongsi. Kadang2 ternampak Ada beer dalam raga moto Dan siapapun Tak berani tegor. Tapi Ada juga yang tidor saja di site sebab malamnya berkerja keras di tempat lain. Bila mereka Ada tiada orang berani kacau site tu. Consultant pun buat2 lega bila tengok kerja cincai. Netizens yang kaki komplen pun tak berani dekat.
Dekad Selepasnya, gangster dah malas kerja jadi kongsikong atau kontrak. Mereka lebih suka pau terus Dan minta cash saja. Projek manager di site akan jadi mangsa.
Zaman sekarang mereka dah jadi korporat. Ada company security lagi. Modus operandi sama tapi teknik dah disesuaikan dengan zaman.
Yang paling bagus bila diaorang Ada, project manager boleh SOS bila Ada apa-apa Hal . Susah sangat untuk kaki kacau bagi saja no plet kereta, masalah selesai.
Banyak nak tulis lagi ni tapi kena sensor.

30.10.2019
Andalas

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...