Wednesday, June 3, 2020

Movement control order

Stop Work order / movement control order / lockdown.

Sejak Aku hidup Dan Mula kerja pada 1992, Aku Tak pernah mengalami ketiga-tiga perkara di atas.
Paling teruk Aku kena hampir masuk jel Masa kes imegresen hingga dapat Surat amaran. Kemudiannya masuk court kena denda kes pembakaran terbuka di site.
Tapi dalam Aku fasa terakhir dalam karier, aku mengalami semua di atas.

Mula2 kena stop work order all concreting works dengan DOSH sebab kes formwork pecah Dan konkrit jatuh kena kereta public. Belum sempat SWO tu di lift, bencana wabak corona-19 melanda Malaya yang menyebabkan semua activity construction berhenti disebabkan MCO.
Dek kerana tiada pengalaman, semuanya meneka saja apa yang boleh buat Dan Tak boleh buat. Tapi bila polis dah mula datang site suruh berhenti kerja, fahamlah semua kerja kena berhenti kecuali maintenance traffic Dan yang urgent sahaja.

Harap lagi sepuluh Hari semuanya berakhir.
21.3.2020
Andalas, klang

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...