Sunday, August 25, 2019

perangkap emosi

POLITIKUS KEYBOARD MAYA.

Perangkap emosi dan imiginasi.

Isu yang hangat di alam maya sebenarnya di mulakan di alam realiti. 
Yang menjadi persoalan siapakah di belakang isu yang hendak di letupkan. Siapa pula yang memilih isu-isunya? 
Kalau ikut ahli sejarah, revolusi perancis dulu permulaannya juga di gerakkan oleh kuasa-kuasa di belakang tabir.  
Pada aku ini adalah kegiatan yang ada perancang dan pemandunya. Perancang dan pemandu adalah orang yang berbeza dan kadang-kadang orang atau team yang sama. Tugas mereka adalah memasang perangkap dan membiarkan saja siapa yang terkena. Menangkap emosi sasaran adalah sangat penting.
Dalam masa yang sama ada tukang yang menangguk di ayer yang keruh. Mereka bertindak di atas motivasi dan kepentingan sendiri. Ada yang terlebih emosi dan terperangkap dalam kemelut dan merasakan ianya adalah sangat penting dan harus di ambil tindakan segera. 

Isu yang kecil tiba-tiba meletop jadi karakatao. Contohnya belajar khat yang pada aku macam belajar melukis di kelas-kelas lukisan. Tapi ia telah menjadi salah faham sehingga dikatakan menidakkan agama islam dan menjadi proses pengislamisasi.  Kemudiannya akan menjadi isu boikot barang yang ada chop halal jawi yang di buat oleh bukan muslim.

erti

Dari grup sunnah Thtl : Salaf= moyang, pendahulu, pioneer. Mcm salaf kuala lumpur (peneroka awal KL) Salafussoleh= generasi 1-300 tahun pert...